KAKAOLU ÇOCUK KURABİYELERİ

10 Ağustos 2009 Pazartesi




PURÇO'YU WORDPRESSE KOYMUŞLAR , YİNE DE BLOGGERIM BLOGGERIM DEMİŞ !!!

Alışamadım , alıştıramadım bloggerdan ayrı yayın yapmaya....Burda başladım , bitecekse birgün yine burda bitsin diyerek yeni bir yüzle yeni bir tasarımla geri döndüm...

Zor bir dönem geçiriyorum ama yinede , kesinlikle ; the show must go on !!!!!!


Yayınlanmayı bekleyen birikmişlerden bir tarif sıradaki ; aslında tarif adaşım Burçin'nin ama ben ucunu sevgili Müge'de yakaladım..

Tarifi aynen onun dilinden aktaracağım.Benimki sadece şekil şemal olarak bir fikir olsun kategorisine giriyor :)







Malzemeler :

1 Su Bardağı Pudra Şekeri
2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Kakao
250 Gr. Margarin veya Tereyağ
1/2 (yarım) Su Bardağı Mısır Nişastası
1 Adet Yumurta
1 Çimdik Tuz
1 Çay Kaşığı Karbonat
4 Su Bardağı Un (yaklaşık)
Tarçın, Vanilya veya Zencefil (isteğe bağlı)
Yapılışı :

Yağı çok kısık ateşte eritin ve ılınmaya bırakın.
Bir kaba pudra şekeri ve kakaoyu birlikte eleyin.
Üzerine ılık yağı dökerek, çırpma teli ile iyice çırpın.
Ayrı bir kaba, 3 su bardağı un, nişasta, karbonat ve tuzu birlikte eleyin.
Unlu karışımı, yağlı karışıma ekleyin ve üzerine yumurtayı kırın.
Hamuru yoğurun, bu aşamada hamur toparlanana kadar azar azar (yemek kaşığı ile) un ekleyin. Sert olmayan ama çokda yumuşak olmayan bir hamur yapın.
Hamuru yarım saat buzdolabında dinlendirin.
Yarım cm. kalınlığında açın ve istediğiniz kalıplar ile keserek şekil verin.
180 derecede ön ısıtılma yapılmış fırında 18-20 dk. pişirin

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011