Tarçınlı Bademli Kurabiyeler

10 Ağustos 2009 Pazartesi

IMG_6651


Daha önce tarçınlı kurabiyeleri cevizli ve fındıklı olarak yapmıştım, bu seferde bademli yaptım... Minik minik halleriyle çay veya kahve yanında nefis bir atıştırmalık...

IMG_6625

Malzemeler:


  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5-2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı tuzsuz badem
  • 3 çay bardağı un

Üzeri için: 1/2 yemek kaşığı tarçın ve 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri karıştırılır.

Hazırlanışı: Önce tereyağı ve pudra şekeri karıştırılır, un eklenerek yoğrulur, en son dövülmüş badem eklenir, hamur hazırlanır. İster yuvarlak şekil verilir, ya da uzun bir rulo yapılır, küçük küçük kesilir, isterseniz üzerine çatalla şekil yapabilirsiniz. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra tarçın-pudra şekeri karışımına bulanır.

Afiyet Olsun...




Notlarım: Kurabiyeleri ilk yapışımda bademlerin kabuklarını soymadım, ikincisinde biraz sıcak suda bekletip kabuklarını çıkardım, tavada biraz kavurdum. Daha önce fındıklı kurabiyeleri fırında kavurmuştum, fırında kavurmak daha iyi sonuç veriyor.
Ertesi gün daha lezzetli bir kurabiye olduğundan misafirleriniz için bir gün önceden hazırlayabilirsiniz. Bademin ceviz kadar çok baskın tadı olmuyor...

IMG_6616

NOT: Ayrıca Sevgili Neslihan(Lezzetnesli) beni Smart Blogger Ödülüne layık görmüş, kendisine çok teşekkür ediyorum...
Daha öncede Sevgili Zerrin(Zerrinpastaevi), Birsel(annekızmutfaktayız) ve Aygül(biraztatlıbirazacı) bana bu ödülü vermişti, tekrardan teşekkürlerimi gönderiyorum...


ilgili bağlantılar;

* Kahvaltı sofrası
* cevizli top kurabiye
* Tarçınlı, fındıklı minik kurabiyeler
* yeşil fıstıklı un kurabiyesi


Bu tarifi deneyenler;
* BADEMLİ KURABİYE ~~ Gülizar'la Leziz Tatlar....

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011