23 Nisan ve Ispanakli Pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi

 

 

 

 

Selam arkadaslar,
bugün tam cocuklarimizin bayraminda bende gecen hafta sonu yaptigim ispanakli pastayi yayinlamak istedim.

Pasta olunca, birde icinde ispanak varsa sadece güzel cocuklarimiza degilde herkes icin güzel olur diye düsündüm.

23 Nisan Bayramini maalesef bizler burada dogup büyüdügümüz icin yerinde yurdumuzda görüp kutlamak nasip olmadi, ama eminim Türkiye'de cok coskulu ve güzel kutlamalar yapiliyordur, zaten bizler hep TV'lerde gördük bu bayrami.

Buradan tüm güzel cocuklarimizin ve sizlerin bayramini da kutlamak isterim unutmadan!

Ispanakli pastayi hep merak etmisimdir, hele verecegi tad acisindan, ama kesinlikle ve kesinlikle anlasilmiyor icinde ispanak oldugu. Bu benim ilk ispanakli pastamdi, tarifine göre ara kremasini pisirip yaptim ama ben daha cok pastalarim icin sivi krema kullandigim icin acikcasi bu pastaci kremasi oluyor galiba, pek benim hosuma gitmedi. Yine de denemeye degerdi, yani kocaman pastayi üc haneye paylastirdim ve bitti bile. Ama bir dahaki sefere ben icine sivi krema cirpip kullanacagim, o kesin bir kere. Ben tarifte birde söyle bir degisiklik yaptim, tarifte krem santi kullanmam yaziyordu, fakat ben disi icin sivi krema kullandim ve ayrica ara katlara muz dösedim, ki buda tarifte yoktu. Muz yerine istediginiz baska meyvalar da kullanmakta özgürsünüz.

NOT: Pasta kremasini üzerini süslerken duy ucunun icine sivi gida boyasi damlattim, aslinda daha güzel bir mermer sekliyle süsleme yapmak istedim ama olmadi, onun icin yer yer üzerinde yesillikler var!!!

Ispanakli Pasta

Kaynak: Oktay Usta'yla Lezzet Yolculugu

Malzemeleri:

- 3 adet yumurta
- 1 su bardagi toz seker
- 2 su bardagi un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 2 kutu sivi krema
- 1 su bardagi haslanmis ispanak püresi
- 2 paket krema sertlestiricisi
- 2 paket vanilya
- 2 tane muz
- kirilmis antep fistigi
- parlak süsleme sekerleri

Kremasi icin:

- 2 su bardagi süt
- 1 cay bardagi toz seker
- 3 corba kasigi un

Yapilisi:

1. Karistirma kabinin icerisine yumurtalari kiriyoruz. Üzerine toz sekeri döküp mikserle karistirip köpürtüyoruz.

2. Ispanak yapraklarini sicak suya batirip robotta püre haline getiriyoruz ve yumurtali harcin üzerine aliyoruz. Yavas yavas karistiriyoruz. Üzerine unu, vanilyayi, kabartma tozunu bir tel süzgecten eleyip karisima ilave ediyoruz. Tahta kasikla cöktürmeden karistiriyoruz. Pasta kalibina döküp önceden isitilmis firinda yaklasik 30 - 40 dakika pisiriyoruz. Firindan cikinca sogumaya birakiyoruz.

3. Bir tencereye süt, seker, un koyup cirpma teliyle karistirarak pisiriyoruz. Sogumaya birakiyoruz.

4. Pasta kekini ikiye veya üce bölüyoruz. Hazirladigimiz kremadan sürüyoruz ve üzerine dilimlenmis muzlari veya baska bir meyvayi diziyoruz. Diger katlar icinde ayni islemi tekrarliyoruz.

5. Sogutulmus sivi kremayi krema sertlestirici ve vanilyalarla sertlesene kadar cirpiyoruz ve pastamizin disini krema ile siviyoruz. Üzerine süslemeler yapip, arzuya göre kirilmis antep fistigiyla süsleyebilirsiniz, ben öyle yaptim ve parlak sekerlemeler kullandim.

Afiyet olsun!!!
Posted by Picasa

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011