FİGEN'İN { KAKAOLU PUDİNG KURABİYESİ }

10 Ağustos 2009 Pazartesi

pudingli kurabiye 029

Bugün annemdeydik Figen'le.Bu fırsatı iyi değerlendirip bir de annemin yarınki misafirleri için pasta,yaprak sarma işine giriştik.Kurabiyeleri de Figen yapınca adım adım pudingli kurabiye yapımını fotoğraflamam farz oldu.Çok beğenerek yiyorum bu kurabiyeleri.Tarifini bilmiyordum ama sayenizde işte."Kardeşim diye demiyorum..." şeklinde başlayan bir cümle kurmak pek sıkıcı görünse de demek zorundayım.Kardeşim diye demiyorum ama bu kurabiyeyi Figen çok güzel yapıyor hakikaten.

Pudingli Kurabiye Hamuru

*1 pk.oda ısısında margarin/tereyağ
*1 yumurta sarısı
*1 pk.kakaolu puding
*1/2 çay bardağı sıvıyağ
*1 pk.kabartma tozu
*Aldığı kadar un

İç malzeme:
*1 yumurta akı
*1/2 su bardağı kadar hindistan cevizi
*2 yemek kaşığı şeker

My creation

1-Margarin,yumurta sarısı,toz puding hamur kabına alınır.Un ve kabartma tozu eklenir elden kopan bir hamur yapılır.
2-İçi için yumurta akı,şeker ve hindistan cevizi ayrı bir kabda karıştırılır.

My creation

3-Hamurdan küçük parçalar koparılır avuç içi kadar hamur açılır.Hindistancevizli karışımdan tatlı kaşığı yardımıyla bir miktar konur.
4-Hamurun kenarları birleştirilir,pürüzsüz olana dek yuvarlanır.Birleşim kısmı alta getirilir.
5-175 derece de yarım saat pişirilir.

My creation

Püfff 1: Figen der ki;kakolu kurabiyelerin pişdiğini anlamak için kurabiyenin altına serptiğim una bakarım.Un,hafif kızarmışsa kakaolu kurabiyem pişmiş demektir.

Püfff 2 :İç malzeme fotoğrafdakinden daha katı olmalı.Bizim hindistan cevizimiz yarım su bardağı kadar yoktu.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011