Damla Çikolatalı Kurabiyeler…

10 Ağustos 2009 Pazartesi


Sonunda ben de tatile gidiyorum. Sadece 4 gün ama olsun... Bu kurabiyeleri de yolluk olarak yaptım :)


Damla Çikolatalı Kurabiyeleri oldum olası severim. Diğer adıyla Chocolate Chip Cookies... İki çeşidi vardır genelde, sert olanlar ve yumuşak olanlar. İkisinin de hayranı vardır elbet, ama ben sert olanları daha çok severim nedense... Bu tarif de ikisinin bir karışımı diyebilirim. Isırınca sert ama içi daha yumuşak olanlardan... Neyse, lafı uzatmadan tarife geçiyorum....


250 gr tereyağ, yumuşak

100 gr toz şeker

150 gr esmer şeker

1 paket premium vanilya

1 yumurta, irice

300 gr un

1 paket kabartma tozu

1/4 çay kaşığı tuz

Damla çikolata

Fındık, ince çekilmiş (isteğe göre)


Yağ, esmer şeker ve toz şekeri bir kapta krema haline gelip şekerler epey eriyene kadar çırpın. İçine bir yumurtayı kırıp tekrar çırpın. Başka bir kapta unu eleyin, üzerine kabartma tozu, tuz ve vanilyayı ekleyin ve iyice karıştırın. Şimdi bir kaşık yardımıyla unları yağlı karışıma ekleyin ve karıştırın. Epey yumuşak bir hamur elde etmeniz gerekiyor. Bu aşamada gönlünüzün çektiği kadar damla çikolatayı hamurunuza boca edin ve tekrar karıştırın. Ben son olarak çekilmiş fındıktan da bir avuç kadar ekledim. Sonra bir tatlı kaşığı (hatta çay kaşığı) yardımıyla hamurdan parçalar alın ve pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine, aralarına 2şer cm boşluk bırakarak yerleştirin.

Burada dikkat edilmesi gerekenler;

- hamur fırına girince yayılıyor. O yüzden büyük parçalar koymayın, ne kadar küçük o kadar güzel...

- bırakın koyduğunuz parçalar düzgün olmasın. Hele ortasına kaşıkla bastırayım, şekli güzel olsun filan hiç demeyin, çünkü dediğim gibi, kurabiyeler yayılıyor ve kendi şekillerini buluyorlar.


Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz ve kurabiyeleri yaklaşık 15 dakika, veya kenarları kızarana kadar pişiriyoruz. Bir dikkat noktası daha, fırından çıkan kurabiyeler çok yumuşak oluyor, sakın pişmedi zannetmeyin, ve henüz tepsiden almaya kalkmayın. 10 dakika kadar dışarda duran kurabiyeler anca kendilerine geliyorlar, o zaman tepsiden kaldırabilirsiniz.....


Evet, size afiyet olsun, bana iyi tatiller... Dönüşte görüşürüz...

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011