Tavuk çorbası

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Çok lezzetli, işkembe çorbası tadında bir çorba. Ben çok seviyorum ve sık sıkda yapıyorum. Tarifini çok önce Zeynep'ten almıştım. O günden beridirde yapıyorum. İşkembe çorbası lezzetinde bir tavuk çorbası istiyorsanız deneyin derim. Ben içinde tavuk eti bol olsun diye 2 tane but kullanıyorum. Tarifi aynen yazıyorum;

Malzemeler:
1 adet tavuk butu
4 bardak su
4 yemek kaşığı yogurt
1 adet yumurtanin sarisi
1.5 yemek kaşığı un
2 - 3 dis sarmisak (dovulmus)
2 yemek kaşığı yağ
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kuru nane
Tuz, sirke (arzuya gore)

Yapılısı:
Tavugu haslayip kemiginden ayirin ve kucuk kucuk dograyin.
Bir kasede yumurta ve yogurdu cirpin ve bir kenarda bekletin. Tencereye unu ekleyip kokusu cikana kadar kavurun. Tavuk suyunu ekleyip, karisim homojen olana kadar cirpin ve kisik ateste kaynayana kadar, arada bir karistirarak pisirin.
Kaynamaya basladiktan sonra corbadan bir kac kasik alarak terbiyeye ekleyin ve karistirin. Daha sonra terbiyeyi yavas yavas corbaya ekleyin ve kayanamaya baslayinca kadar karistirarak pisirin, sarmisagi ekleyin ve puruzsuz olmasi icin blendirdan gecirin.
Tavuklari ekleyip bir kac tasim daha kaynatin ve atesten alin. Tuzunu ekleyin. Yagi bir tavada kizdirip biber ve naneyi ekleyin. Servis yapmadan önce biberli yağ ve sirke ile susleyin. Afiyet olsun.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011