BİZİM PASTANEDEN DENEMELER

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Uzun süren suskunluğumun nedenini tembelliğim olarak görmemenizi dilerim. Bütün doktor kontrollerimin rastlantı eseri bayram sonrasına denk gelmesi, istenen incelemeler ve bütün bunların da Nişantaşı, Osmanbey civarlarında olması (oraların trafiği malum) benim epey koşturmama neden oldu. Bir de ne zaman birşeyler yapmak için bilgisayarın başına otursam çocukların ödevleri, projeleri nedeniyle hep ertelemek zorunda kaldım. Neyse sözü uzatmadan neler yaptığımdan bahsedeyim.



Öncelikle sevgili Münevverciğimin (Nane Limon) pazartesi günkü ziyareti beni çok mutlu etti.Önceleri yaptığı herşeyi büyük bir beğeni ile bloğunda izleyerek sanal olarak sürdürdüğümüz dostluğumuzu, telefon, mail derken artık ziyaretlerimizle ilerletmiş olmanın sevincini yaşıyorum. Öyle ki; görüştüğümüz süre içinde zamanın nasıl geçtiğini anlamadığımız gibi, konuşacağımız pek çok şeyden söz dahi edemediğimizi onu yolculadıktan sonra ferkettim.
Yukarıda gördüğünüz keki onun için, onun da çok beğeniyle izlediğini bildiğim, yaptığı ve tarifini verdiği herşeye benim de büyük bir hayranlık duyarak, uygulamaya çalıştığım pasta üstadımız sevgili Zinnur'un (Bizim pastane)tarifini bire bir uygulayarak yaptım.
Görüntü ve estetik olarak Zinnurun yaptığıyla pek alakası olmasa da ( en kısa zamanda yarım daire şeklinde bir kalıp almalıyım)lezzetini Münevverin ve evdekilerin de çok beğenmesi ile bundan sonra sıkça yapılacaklar arasında yerini aldılar. Benim de tadını çok beğendiğim bu bol bademli kek ıslak dokusuyla badem ezmesi tadında ve güzelliğindeydi.
Amerikalıların finansci dediği bizde mekik diye adlandırılan bu minik kurabiyeler de yine Zinnur'un tarifiyle (bloğunda meyveli mekik adı altında bulabilirsiniz) yaptığım yine bol bademli enfes kurabiyeler. Daha önce de birkaç kez taze meyvelerle yapmış olduğum mekikleri bu kez dondurulmuş meyvelerle yaptığımdan olsa gerek daha fazla sulandığından görüntü olarak pek memnun kalmasam da tadları yine çok güzeldi. Meyvelerin buzlarını çözdürüp sularını süzdürerek kurabiyelerin üzerlerine koymuş olsaydım belki görüntü daha iyi olabilirdi ama dolaptan çıkarmayı unuttuğumdan böyle oldu diye düşünüyorum. Bir dahaki sefere öyle yapacağım. Teşekküler Zinnur.



Ekmeklerine olan hayranlığımı bilen Münevverciğimin getirdiği altta gördüğünüz mini ekmekler ise geldiklerinde tazecik ve mis gibiydiler. İçine koyduğun patatesle daha da hoş bir aroma kazanmış olan bu ekmekler için çok teşekkürler Münevver.




Yine Zinnur spesiyalitesi olan bu bademli mini bisküviler de ev halkı ve benim çok büyük beğenimi kazandı. Yayınladığı günden beri aklımda olan ve bugünkü apartman toplantımız için yaptığım bisküvilerdeki tereyağ kokusu bana da Fransa'da yediğim enfes kurabiyeleri anımsattı. Farklı olarak, esmer şeker yerine beyaz şeker ve 1 çorba kaşığı pekmez kullanarak hazırladım. Tepsiye dizdiğimde çok düzgün olan kurabiyeler pişerken biraz şekil değişikliğine uğradılar ve Zinnurun kurabiyelerinde olduğu gibi oldular.
Umarım iki gün içinde yapıp yediğimiz bu bol bademli kurabiye ve kekler bize göbek, gıdı ve kilo olarak dönmezler Zinnurcuğum. Ben her ne kadar ölçülü yemeye çalışsam da ev halkını frenlemem oldukça zor olacak.


Aşağıda; suçluluk duygumuzu biraz olsun hafifletecek, zeytinyağı ile yaptığım bu anasonlu gevrekler ise benim daha önce tarifini verdiğim bir lezzet. O nedenle bu iletimde hiç bir tarif veremiyorum.

Sadece beni merak eden arkadaşlarıma bir ses olsun diyerek yazdığım bu gönderideki tarifler için Zinnur'un bloğunu ziyaret etmenizi rica ederim. Çünkü o güzel üslubu ve en ince ayrıntısına kadar detaylı bir şekilde anlattığı tariflerin en güzel oradan elde edilebileceğini biliyorum.
Herkese bal şeker olsun, kilo olmasın.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011