Masaldan Kurabiyeler

10 Ağustos 2009 Pazartesi


1900 'lü yıllardan beri çikolata üreten Hershey 'in gönderdiği tarifleri zaman zaman deniyorum. "Valantine Day Chocolate Cookie 'de bunlardan biri. Tarifte verilen katı yağ yerine ben taze süt kaymağı kullandım. Tahta çubuklar ise çocukların yediği magnum dondurmalardan sakladıklarım. Üzerlerini esmer şeker serpiştirerek süsledim. Ama sade olanlar daha çok beğenildi.Tarifin orjinaline buradan bakabilirsiniz.

Malzemeler: 14 adet Kurabiye
1 cup=250 ml su bardağı
  • 2/3 cup taze süt kaymağı
  • 1 +1/4 cup sugar
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 yemek kaşığı vanilya
  • 1 yumurta
  • 2 cup un
  • 1/2 cup kakao
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 14 adet tahta çubuk


Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlayın ve ısıtın. Hamur kabına kaymak , şeker, su ve vanilyayı koyarak mikserle çırpın. Yumurtayı ekleyin ve çırpmaya devam edin. Sonra un , kakao , tuz ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun .


Hamur sertçe ama ele yapışmayan kıvamda olmalı. Gerekirse, daha iyi şekil alması için buzdolabında dinlendirebilirdiniz. Ben birkaç saat beklettim sonra tekrar oda ısına getirip şekillendirdim.



Hamurdan 1/4 cup lık parçalar alarak yuvarlak şekil verip çubuklara geçirin. 180 derecede ısıttığınız fırında 15-20 dakika pişirin. Fazla pişirmek kurumalarına sebep oluyor. Soğuyan kurabiyeleri esmer şeker serpiştirerek süsleyebilirsiniz.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011