Mantarlı ve kırmızı şaraplı bonfile, kereviz salatası ve lor kurabiyeleri...

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Uzun bir moladan sonra tekrar bloguma döndüm ve tariflerimi yazmaya başladım. Bu zevkli telaşı özlemişim, dün bir heyecan sardı beni... Alışveriş listelerimi hazırladım, bu hafta yapılacak tarifleri belirledim ve eski koşuşturmalarıma döndüm.

Mantarlı bonfile misafirleriniz geldiğinde hızlı hazırlayabileceğiniz ve gerçekten gerek lezzetiyle gerek görüntüsüyle göz dolduran bir yemek. Kereviz salatası ise kereviz sevmeyen ev ahalisinin bile iştahla yediği ( tabii salatanın içinde kereviz olduğunu bilmeden((:) bir salata, yiyen herkesten tam not alan sevgili Jale'nin bu salatasının tarifini veriyorum bu yüzden.
Lor peyniri ile yapılan her türlü gıdaya bayıldığım için sevgili arkadaşım Duygu bu tarifi yazdırdığında hemen denenecek tarifler arasında yerini aldı... Ben sitede daha önce ıspanaklı lorlu rulolar, lorlu irmikli tatlı ve tatlı lor poaçası tariflerimi yayınlamıştım. İşte yeni bir lorlu tat daha... Sevgili arkadaşım Sibel'in lorlu kurabiyeleri de harika ben lor kurabiyesini susamla kaplama işini Sibel'de görmüştüm çok da harika sonuç veriyor.
Mantarlı ve kırmızı şaraplı bonfile
Malzemeler
1/2 kg bonfile
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 dolu çorba kaşığı tereyağı
750 gr. değişik mantar çeşitleri (kalın doğranmış)
8-10 adet taze yeşil soğan( orta kalınlıkta doğranmış)
5-6 diş sarımsak ( ince doğranmış)
1/2 su bardağı kırmızı şarap
4-5 dolu çorba kaşığı un
tuz, karabiber
Yapılışı
Bonfileyi orta kalınlıkta kestiriyoruz ve dövdürtmüyoruz. Un, çeşni tuz ve karabiberi bir tabağa koyup karıştırıyoruz. Bonfilelerin her tarafını una batırıp iyice silkeliyoruz. Tavaya zeytinyağını koyup kızdırıyoruz ve yüksek ateşte etlerin iki tarafını kızartıyoruz ve etleri tavadan bir tabağa alıyoruz. Tavaya tereyağını koyup eritiyoruz, yeşil soğanları ve sarımsakları koyup çeviriyoruz. Mantarlarımızı ekliyoruz ve ateşi iyice açıp mantarlar suyunu salınca biraz daha pişirip şarabı ekliyoruz, tuz ve karabiber ekliyoruz. Etleri de mantarların üzerine koyup , karabiber serpiyoruz ve tavanın kapağını kapatıyoruz, 10 dakika pişirdikten sonra kapağı açıp suyunu çektiriyoruz.
Kereviz salatası



Malzemeler

1 adet kereviz ( çiğ)

2 adet orta boy haşlanmış patates

2 adet havuç ( çiğ)

3-4 adet taze yeşil soğan ( çok ince doğranacak)

1/2 demet dereotu ( çok ince doğranacak)

5-6 dolu yemek kaşığı yoğurt

3-4 dolu yemek kaşığı sarımsaklı mayonez

tuz, karabiber

Yapılışı

Patatesleri rendeleyip püre haline getiriyoruz. Havuçları ve kerevizi rendenin en ince tarafıyla rendeliyoruz. Rendelenen kerevize biraz limon suyu sıkıp karıştırıyoruz kararmasın diye. Patatesi, havucu, kerevizi, yoğurdu, mayonezi, yeşil soğan ve dereotunu karıştırıyoruz. Ağız tadımıza göre tuzumuzu ekliyoruz ve servis tabağına koyup bol dereotu ile süslüyoruz.

Lor kurabiyesi

Malzemeler

560 gr. tatlı lor peyniri

125 gr. becel

3 yumurta

200 gr şeker

275 gr. un

1 paket kabartma tozu

1 yumurtanın beyazı( çırpılmış) ve kavrulmuş susam

Yapılışı

Fırınımızı önceden 170 dereceye ayarlıyoruz. Lor peynirini şekerle iyice ovalıyoruz ve biraz şekeri çekmesi için bekletiyoruz. Kabartma tozunu unla karıştırıyoruz. Beceli, yumurtaları ve unu ekleyerek oldukça yumuşak bir kurabiye hamuru elde ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz ve yumurta beyazına sonra susama batırıp 170 derece fırınımızda 30-35 dakika üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011